Fizykoterapia

Elektroterapia to dziedzina fizykoterapii wykorzystująca w procesie leczenia prąd elektryczny w postaci prądu stałego, impulsowego lub modulowanego.

Stosowanie tego typu impulsów pozytywnie wpływa m.in. na:

• poprawę ukrwienia
  • zmniejszenie dolegliwości bólowych
  • normalizację napięcia mięśniowego
  • zmniejszanie obrzęków

Elektroterapia polecana jest szczególnie, jako metoda uzupełniająca w przypadku bólu kręgosłupa, dyskopatii, zmian zwyrodnieniowych, nerwobóli, chorób reumatoidalnych, dystrofii mięśniowych, stanów pourazowych narządu ruchu, stanów zapalnych tkanek miękkich, migreny, rwy kulszowej i innych.

W zależności od objawów i potrzeb Pacjenta, terapeuta dobiera odpowiedni rodzaj postępowania spośród wielu możliwości, takich jak:

• jonoforeza
  • galwanizacja
  • prądy diadynamiczne
  • prądy Traberta
  • prądy interferencyjne
  • prądy Kotza
  • tonoliza
  • prądy TENS (efekt przeciwbólowy)

Laseroterapia to dziedzina fizykoterapii wykorzystująca promieniowanie laserowe dla stymulacji procesów leczniczych organizmu. Laseroterapia ma działanie:

• przeciwbólowe,
  • przeciwzapalne,
  • przeciwobrzękowe,
  • przyspieszające regenerację tkanek,
  • stymulujące procesy immunologiczne
  • poprawiające mikrokrążenie krwi

Ultradźwięki– zabieg fizykalny polegający na oddziaływaniu poprzez skórę na głębiej umiejscowione struktury za pomocą fali ultradźwiękowej. Celem jest uzyskanie efektów terapeutycznych- przede wszystkim działania przeciwbólowego oraz stymulacji komórkowych procesów naprawczych

Ultradźwięki znajdują szerokie zastosowanie w przypadku zespołów bólowych, chorób zwyrodnieniowych, zmian zapalnych, zespołów przeciążeniowych, przykurczów. Popularne są również w przypadku terapii blizn oraz kosmetologii.

• fonoforeza– przezskórne wprowadzenie leku w postaci maści/ żelu o działaniu przeciwbólowym, przeciwzapalnym.

Magnetoterapia- jeden z zbiegów fizykalnych polegający na oddziaływaniu na organizm pola magnetycznego o niskiej częstotliwości. Magnetoterapia posiada właściwości regeneracyjne dla kości, mięśni, nerwów i stawów. Stymuluje zrost kostny, działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie.